2016. április 9., szombat

Répatorta - reform változat

A húsvét hétfő idén egybeesett apám születésnapjával. A locsolókra várakozás mellett duplán ünnepeltünk. Finom ebéddel és tortával. 2:1-ben megoldást választottam: répatortát kapott az ünnepelt. Minimál díszítéssel, tűzijátékkal. Természetesen a lehetőségekhez képest egészséges(nek mondott) alapanyagokból sütöttem. A legfinomabb, legszaftosabb répatorta lett, amit életemben kóstoltam.


Hozzávalók:

A tésztához: 

8 dkg nyírfacukor (xilit)
4 tojás
3 dl kókuszolaj
40 dkg reszelt sárgarépa
30 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
2 teáskanál sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna
2 teáskanál őrölt fahéj
5 dkg durvára tört dió

Krém:
20 dkg mascarpone
1 teáskanál vaníliakivonat
10 dkg vaj (nem margarin)
3 dkg nyírfacukor (xilit)


A sütőt 180 fokra előmelegítem, és előveszek egy 30x 40 cm-es tepsit.
A cukrot a tojásokkal és az olajjal alaposan összekeverem - kézi habverővel -, jó habosra-krémesre. Beleforgatom a reszelt sárgarépát. A liszthez keverem a sütőport, a szódabikarbónát, a fahéjat, és a diót, majd az egész keveréket a répás masszával összedolgozom. A tepsibe kanalazom, és 35-40 percig sütöm. Tűpróbával ellenőrzöm, hogy megsült-e. 
Rácsra téve teljesen kihűtöm a tortát. 
A krém nagyon egyszerűen készül: a hozzávalóit alaposan összekeverem - én lehettem volna alaposabb is, hogy abszolút csomómentes legyen, na, de majd legközelebb! :) -, és a kihűlt tortára simítom. 
Tálalásig hűtőbe teszem. 


Mivel születésnapra készült a torta, tűztem a közepébe egy 40 másodperces tűzijátékot (cukrászdában kapható), és némi frissen reszelt répával megszórtam a tetejét. 


Szaftos, ízes, illatos - nem ragozom tovább, próbáljátok ki! :)


Jó tanács: ha tortacsipkét tennétek alá, mint én, elég közvetlenül tálalás előtt megtenni, máskülönben átázik a papír, és zsíros lesz. Nem vészes, de aki kényes az ilyesmire, jobb, ha tudja.


Itt olvastam a receptet, amit megreformáltam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése