2015. december 26., szombat

Kókuszkocka

A hosszú, karácsonyi hétvégére még egy süteményt készítettem a sok egyéb mellé. A kókuszos édességek nagy rajongójaként az egyik kedvencemet választottam: a kókuszkockát. Gyakran sütöm, a mait megmutatom képpel és recepttel, íme: 




Hozzávalók: 
(24 db nagy, vagy 48 db kis kockához)

Tészta:
40 dkg liszt
1 csomag sütőpor
8 dkg vaj
30 dkg cukor
1 csomag vanilincukor
2 tojás
3 evőkanál híg méz
2 dl tej

Máz:
25 dkg vaj
25 dkg porcukor
3 evőkanál kakaópor
8 evőkanál tej
fél dl rum
(ha aromát használsz, abból fél üvegcse szükséges, plusz 1 dl tej)

A hempergetéshez:
15-20 dkg kókuszreszelék

A sütőt előmelegítem 180 fokra, egy 25x35 cm-es tepsit kibélelek sütőpapírral.
Egy kis tálba szitálom a lisztet és a sütőport, összekeverem a kettőt.
Másik, nagyobb tálban a vajat a cukorral habosra keverem, egyenként beledolgozom a tojásokat, aztán a mézet, végül a sütőport, és a tejet.
A tepsibe kanalazom a tésztát, és 35-40 percig sütöm. Tűpróbával ellenőrzöm, jó-e már. (Hústűt szoktam beleszúrni, és ha nem ragad a tűre a tészta, hanem simán ki tudom belőle húzni, már megsült.)
Deszkára vagy rácsra borítom a megsült mézes tésztát, és még azon melegében lehúzom róla a sütőpapírt. Teljes hűlés után kockákra vágom, nálunk a nagyobb kocka a menő, de lehet kis falatnyi kockákat is szabni belőle. Lényeg, hogy a mázba mártáskor ne essen szét, annyira azért ne legyen kicsi. 
Elkészítem a mázat. A vajat a cukorral és a kakaóval habosra keverem, apránként hozzáadom a tejet, és lassú tűzön összeforralom. Aztán lehúzom a tűzről, és belekeverem a rumot.
A tésztakockákat a kakaós mázba mártom, minden oldalukat, majd kókuszreszelékbe hempergetem. Rácsra téve hagyom őket száradni, hogy a mázat felszívja a tészta. Tálcán is lehet szárítani, de akkor 10 perc után meg kell fordítani a kockákat, hogy a tálcával érintkező részük is megszáradjon, ne maradjon nedvesen tocsogó. Száradás után 1-2 órára hűtőbe teszem a kókuszkockát, utána elfogyasztjuk. Amit nem eszünk meg aznap, folpackba csomagolva hűtőben tárolom. 
A receptet pár éve itt olvastam, azóta ez a kedvenc kókuszkockám.




2 megjegyzés:

  1. Gabi, most hogy nálad láttam, jutott eszembe, hogy időtlen idők óta nem sütöttem ilyt...
    Szépek az islereid, meg a mézes süteményeid is!
    Utólag kívánok boldog ünnepeket! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a kedves szavakat, Marisz!
      Boldog, finom étkekben gazdag új esztendőt kívánok! :)

      Törlés