2014. október 4., szombat

Töltött alföldi rétes

Az egyik filléres női magazinban láttam egy ínycsiklandó rétest. Szép fotó, rövid recept. Amikor elolvastam a készítés menetét, módját, biztos lettem benne, hogy aki a szöveget írta, életében nem sütött még semmit, nemhogy rétest. Zagyva, kapkodó, munkafázisokat kihagyó leírás volt. A tölteléknél sokalltam 2 db palacsintába 50 dkg diót. Ahhoz vagy hatalmas palacsintákat kell sütni (ám ez nem volt feltüntetve sehol), vagy elég kevesebb dió is. Szóval, nagyon nem volt rendben a leírás. 
De a kép, az tetszett. Úgy döntöttem, megsütöm ezt a rétest, de magam találom ki hozzá az alapanyag arányokat. És az a szerencsém, hogy így tettem. Az eredeti mennyiségekkel nem stimmelt volna a recept. 
Lássuk hát a töltött alföldi rétest. 

Töltött alföldi rétes

Hozzávalók:

A tésztához:
6 db palacsinta
2 db réteslap

Túró töltelék:
25 dkg túró
3 evőkanál zsíros tejföl
2 evőkanál cukor
1 tojás

Dió töltelék:
10 dkg darált dió
2 dl víz
5 dkg cukor
2 evőkanál Amaretto likőr (elhagyható)

Mák töltelék:
10 dkg darált mák
2 dl víz
5 dkg cukor
2 evőkanál reszelt citromhéj

A rétes kenéséhez:
2 evőkanál olvasztott vaj

A rétes tetejére:
2 evőkanál tejföl
2 evőkanál olaj

Palacsinta sütésével kezdem a munkát. Ezt a palacsinta receptemet vettem alapul. 
Nem akartam nagyon grammra pontosan mérni, ezért a 30 adag hozzávalóit nem öttel osztottam 6 db-hoz, hanem fél adagot (15 db) sütöttem. A "felesleget" megesszük majd simán, gondoltam. Úgy is lett. :)
Szóval, megvan a 6 db palacsinta, jöhet a töltelék. A túrót a tejföllel, cukorral és a tojással krémesre keverem. 
A diós töltelékhez 2 dl vízből és 5 dkg cukorból szirupot főzök, belekeverem a diót, majd a tűzről lehúzom, és mehet bele az Amaretto.
A mákos töltelékhez szintén szirupot főzök a vízből és a cukorból, majd hozzáadom a mákot és a citromhéjat.
Megkenem a palacsintákat, 2 túrós, 2 diós és 2 mákos lesz.
A sütőt előmelegítem 200 fokra. 
A réteslapokat kihajtogatom, és egymásra terítem, ecset segítségével megkenem az olvasztott vajjal. A réteslapra helyezem a palacsintákat. először egy mákosat, mögé szintén mákos megy. Mellé túrós, mögé a másik túrós, a tetejére pedig a két diós egymás mögé. 
A réteslap széleit behajtom, és feltekerem a rétest. Óvatosan, nehogy a töltött palacsinták szétcsússzanak.
Tepsibe teszem a rétest, és tejfölben elkevert olajjal lekenem a tetejét-oldalát. 
200 fokos sütőben 35-40 perc alatt aranybarnára sütöm.
Teljes hűlés után vastag szeletekre vágom, és porcukorral meghintve tálalom.
4-6 adag lesz ekkora mennyiségből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése