2014. július 14., hétfő

Lusta asszony meggyes-túrós rétese

Szeretem az olyan receptet, amely nem ír kelesztést, összekeverést, dagasztást és egyebeket a tésztához. Ennél a süteménynél az alapanyagokat egy kivajazott tepsibe kell szórni-önteni rétegezve, aztán megsütni. Pofonegyszerű. Bár a lusta asszony rétese névből a lusta asszonyt kikérem magamnak, megszerettem ezt a süteményt. Finom, szaftos, és gyönyörű. 
És bármilyen gyümölcsöt szórhattok a túróra. :)







Hozzávalók:
25 dkg rétesliszt
20 dkg cukor
10 dkg vaj
3 db tojás
2,5 dl tej
50 dkg túró
2 teáskanál vaníliakivonat
1 csomag sütőpor
30 dkg kimagozott, lecsepegtetett meggy (vagy más gyümölcs)
3 evőkanál tejföl

a tepsi kenéséhez: vaj

A sütőt előmelegítem 180 fokra, egy 25x35 cm-es tepsit kivajazok.
A lisztet, cukrot, sütőport összekeverem, és a felét a tepsibe szórom, egyenletesen. 
A vaj felét rámorzsolom a lisztes keverékre. 
A túrót a tejföllel és a vaníliakivonattal simára keverem, és a tepsibe simítom. A meggyet - vagy más, apróra vágott gyümölcsöt - rászórom, aztán a lisztes keverék másik felét hintem rá. 
A vaj másik felét felolvasztom, a tojásokkal és a tejjel összekeverem, és a sütemény tetejére öntöm.
40-45 perc alatt megsütöm a 180 fokos sütőben. 
Utána megvárom, míg teljesen kihűl a sütemény, csak utána szeletelem. 
Tálaláskor lehet rá némi porcukrot hinteni, de nélküle is finom. 
Az ötletet innen merítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése