2014. július 18., péntek

Kolbászos-hagymás pizza

Zivatarokkal tarkított kánikulai napokon is érdemes bekapcsolni a sütőt. Például kelesztés nélküli pizzatésztát süthetünk tetszőleges feltéttel. Ízletes ebéd, ráadásul olcsó és kiadós. Kolbászt találtam itthon, abból tettem rá, és némi hagymát, sajtot. Holnapra is maradt belőle, akkora adag lett, de sebaj, melegítve legalább olyan finom, mint frissen.



Hozzávalók a tésztához:
1 kg liszt
5 dl langyos víz
2 evőkanál só
2 evőkanál cukor
1 csomag szárított élesztő
1 evőkanál oregano
1 evőkanál bazsalikom
1 teáskanál fehér bors

A feltéthez:
3-4 evőkanál olaj
2 üveg házi, fűszeres paradicsomszósz
1 szál kolbász
2 nagy fej vöröshagyma
25 dkg reszelt sajt




A sütőt előmelegítem 180 fokra, a legnagyobb gáztepsit meghintem liszttel.
A tészta szárazanyagait egy tálban összekeverem, majd hozzáöntöm a langyos vizet, és alaposan összegyúrom. A tésztát egyenletesen a tepsibe nyomkodom. A tetejét megkenem 3-4 evőkanál olajjal, hogy a paradicsomszószt ne szívja majd magába.
Házi, fűszeres (majoránna-oregánó-bazsalikom) paradicsomszószom mindig van itthon, ezzel bőven megkenem-meglocsolom a pizzatésztát. Rászórom a vékonyra felkarikázott kolbászt, a karikákra vágott hagymát, és a tetejére kerül a reszelt sajt.
180 fokon, 35-40 perc alatt megsütöm.

1 megjegyzés:

  1. Most benéztem a blogodba,és ahogy lapozgattam,megláttam a pizzát,azt gondolom már jön a hűvös idő,és itt lesz a pizza sütés ideje,sok gondom megoldódik!!!

    VálaszTörlés