2014. július 30., szerda

Bounty szelet

Kókuszrajongóként nagyon megörültem, amikor a neten bóklászva megtaláltam ezt a receptet. Könnyen összeállítható, és most már tudom, hogy nagyon finom. A lényeg persze az, hogy vékony tészta - vastag krém, ahogyan szeretem. :)
Az utolsó előtti szeletet sikerült lefotóznom, épp a legkevésbé fotogént, de azért megörökítettem. :) 

Bounty szelet


Hozzávalók a tésztához:
30 dkg liszt
fél csomag sütőpor
2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
15 dkg porcukor
1 db tojás
15 dkg vaj

A töltelékhez:
6 db tojásfehérje
20 dkg porcukor
20 dkg kókuszreszelék

A krémhez:
6 db tojássárgája
3 dl tej
3 evőkanál liszt
2 teáskanál vaníliakivonat
15 dkg vaj
20 dkg porcukor
5 dkg kókuszreszelék

A tetejére: 
kókuszreszelék


A sütőt előmelegítem 180 fokra. Egy 20-25 cm -es tepsit vékonyan kivajazok. 
A tészta hozzávalóit összegyúrom, és két cipóra osztom. (Ha nem áll össze a tészta, egy kis tejjel lehet javítani a helyzeten.)
A tojásfehérjéket a porcukorral sűrű, fényes habbá keverem, aztán beleforgatom a kókuszreszeléket.
Az egyik tésztacipót egyenletesen szétnyomkodom a kivajazott tepsiben (eminensek kinyújthatják rendesen, nyújtófával), rákanalazom a kókuszos fehérjehabot. Aztán a másik tésztacipót kinyújtom tepsiméretűre, és a habos rétegre illesztem.
180 fokon, 20 perc alatt megsütöm. Amíg sül, elkészítem a tetejére a krémet, így pont egyszerre fognak kihűlni, és hamarabb összeállítható a sütemény.
A tojások sárgáit, a tejet és a lisztet sűrű krémmé főzöm. Közben folyamatosan kevergetem (cukrászhabverővel), hogy csomómentes legyen. Amikor kész, lehúzom a tűzhelyről, és hagyom kihűlni.
Amikor a megsült tészta is kihűlt, a lisztes-tojásos krémhez adom a vaníliakivonatot, a szoba hőmérsékletű vajat, a porcukrot, és a kókuszreszeléket. Robotgéppel habosra keverem, és a tésztára simítom. A tetejét meghintem némi kókuszreszelékkel, és fél - 1 órára hűtőbe teszem.



A receptet itt olvastam. Kicsit lágy lett, még hűtőben parkolás után is, de tortalapáttal szépen ki lehet emelni a szeleteket a tepsiből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése