2014. május 21., szerda

Üdítő szelet

Több néven forog a köztudatban ez a sütemény, mindenféle üdítőital márkák neveit viselve. Mivel egyik multicégnek sem vagyok a reklámembere, nálam szimplán Üdítő szelet néven szerepel a receptes füzetben. :) 
Készítettem már mindenféle színes zselével a tetején, de a narancsos a leg-leg-leg, ezért most ismét így gyártottam le. :)

Üdítő szelet

Hozzávalók:
Tészta:
6 tojás
6 evőkanál cukor
4 evőkanál liszt
2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
1 csomag sütőpor
1 dl étolaj

Krém:
50 dkg túró
25 dkg vaj
25 dkg porcukor

Zselé:
7 dl szénsavas, narancs ízű üdítő
2 evőkanál cukor
2 csomag vaníliás pudingpor



A tészta hozzávalóit alaposan összekeverem, és egy 25x35 cm-es tepsibe öntöm. Kicsit folyós lesz, de ennek így kell kinéznie. 30 percig sütöm, 180 fokon, előmelegített sütőben. 
Míg a tészta sül, elkészítem a krémet. A túrót, vajat, porcukrot krémesre keverem, és krumplitörővel még jobban összetöröm. Hűtőbe teszem.
A megsült kakaós tésztát teljesen kihűtöm. Rákenem egyenletesen a túrókrémet, és beteszem a tepsit a hűtőbe.
A zseléhez 2 dl üdítőben csomómentesre keverem a cukrot és a 2 csomag pudingport. A "maradék" 5 dl üdítőt egy lábasban felmelegítem, hozzáöntöm a pudingos részt, és habverővel folyamatosan keverve besűrítem. Akkor lesz jó, amikor zselészerű az állaga. Lehűtöm, és a túrókrémre öntöm. Elég önteni, semmilyen eszköz nem kell hozzá, mert szépen szétterül a sütemény tetején. Gyönyörű, sima felület lesz.
Visszateszem a hűtőbe, hogy megdermedjen. Fél óra - egy óra múlva lehet szeletelni és tálalni.

Tippek:

1. Rózsaszín zselé is készülhet a tetejére. Málnás/epres szénsavas üdítőt használok ilyenkor, és epres vagy puncs pudingport.

2. Barna zseléhez barna szénsavas üdítő és csokoládépuding szükséges. 

3. Tepsi helyett tortaformában is készülhet. 26 centisben ilyen lett: 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése