2014. május 15., csütörtök

Rusztikus, rozsos kenyér padlizsánkrémmel

Kíváncsiságból kész kenyérliszt keveréket vásároltam egy négybetűs üzletláncnál. Vollkornbrot néven forgalmaznak többfélét. A rusztikus, rozsos címkéjűre esett a választásom. Langyos vízen kívül más nem szükséges hozzá. A papírzacskó teljes tartalmát felhasználtam, így másfél kilós kenyerem lett a végén. 
Egy padlizsán még volt itthon. Nem, nem az orkános szél dobta be a kamrába, hanem eggyel többet vásároltam, mint amennyi a muszakához kell, hogy krémet is tudjak készíteni. :))

Rusztikus, rozsos kenyér

Padlizsánkrém


Hozzávalók a kenyérhez:
1kg Vollkornbrot kenyérliszt keverék
langyos víz
vaj a forma kikenéséhez.

A tasakon szereplő leírás alapján készítettem el a kenyeret. Langyos víz hozzáadásával, kétszeri kelesztéssel. Mivel előtte sütöttem mást is, forró volt a sütő. 200 fokra állítottam. 
Egy szögletes jénai edényt kikentem vajjal, beletettem a kenyértésztát, vizes kanállal lesimítottam a tetejét. Miután másodszor is megkelt, irány a sütő. 45 percre állítottam az időzítőt.
Magas, nem morzsálódó, finom és szép kenyeret kaptam. A márka többi kenyérlisztjét is ki fogom próbálni.


Padlizsánkrém:
1 közepes padlizsán
2 gerezd fokhagyma
1 fél fej vöröshagyma
1 evőkanál olaj
bors

A padlizsánt alaposan megmosom, és hosszában kettévágom. Egy közepes tepsibe alufóliát terítek, és a vágott felével lefelé belerakom a padlizsánt. Előmelegített sütőben, 180 fokon, 15-20 percig sütöm. Utána hagyom kicsit hűlni, majd evőkanállal egy tálba kaparom a padlizsán húsát. Olajon megdinsztelem az apróra vágott vöröshagymát, az áttört fokhagymát, és a padlizsánhoz öntöm. Olajjal együtt. Sózom, borsozom, és botmixerrel pürésítem. Amint teljesen kihűlt, lefedve hűtőbe teszem fogyasztásig.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése