2014. május 26., hétfő

Női szeszély

Ritkán szoktam ugyanazt a süteményt rövid időn belül kétszer is megsütni, most mégis így tettem. Az első sütés ugyanis nem azt az eredményt hozta, amit vártam. Nagyon finom lett, szép is volt, de a hab nem lett hab.  
A recept A mi süteményes könyvünkből van, Mónika blogjából. Láttam nála a fotókat, neki is, olvasójának is sikerült a keveréses technika után magas habot sütni. Nálam ez valamiért nem így történt, ezért sütöttem meg újra, a bevált technikával készítve a tojáshabot. Így már teljes lett a siker. :) 

Női szeszély - a második sütés,
ez már perfekt lett, felvert habbal

Hozzávalók:
12 dkg vaj
4 tojás
4 kanál kristálycukor
2 evőkanál tej
25 dkg liszt
1 csomag sütőpor
baracklekvár
1 kis kanál ecet
20 dkg citromos porcukor

A sütőt előmelegítem 180 fokra. A tojások sárgáit, a vajat és a kristálycukrot habosra keverem. Hozzáadom a tejet, a sütőporral elkevert lisztet, és összedolgozom. 25x35 cm-es tepsibe nyomkodom a tésztát, megkenem baracklekvárral, és elkészítem a tetejére a habot.
A citromos porcukor nálam a következőképpen készült: biocitrom reszelt héját 20 dkg kristálycukorral kávédarálóban megőröltem, majd átszitáltam. A citromos porcukrot és az ecetet elkeverem a tojásfehérjékben, majd a szokásos módon, kemény habot verek belőlük. Ezt a habot simítom a lekvárra.
25-30 perc alatt készre sütöm a süteményt. Aki kevésbé roppanósan-habcsókosan szereti a tetejét, tűpróbával ellenőrizze a tésztát, hamarabb is kivehető, ha megsült.

Ezen a lenti képen az első sütés eredménye látható. Itt a recept szerint csak elkevertem a habhoz valókat, de abból sütés után mindössze egy erősen karamelles réteg lett a tészta tetején. Nagyon finom volt ez is, szilvalekvárral, omlósan. Ha direkt ilyet akartam volna sütni, biztos nem jön össze. :)


Az első sütés, kevert habbal (vagyis inkább nélküle)

2 megjegyzés:

  1. Érdekes a citromos cukor készítése, kösz, hogy közreadtad!

    VálaszTörlés
  2. Számomra egyszerűbb így, mint mozsárban dörzsölni. :)

    VálaszTörlés