2014. május 1., csütörtök

Karibi csirke, avagy "szamba tyúk"

Rendezgettem a szakácskönyveket - megdöbbentő mennyiséget halmoztam fel az évek során. Pakolás közben eszembe jutott a legelső étel, amit főztem. Tizenvalahány évvel ezelőtt történt. Addigi repertoárom tea és rántotta volt. Na, de valahogy el kell kezdeni! Egyetlen, szakadozott recepteskönyvet leltem otthon, a címére nem emlékszem, nem is találtam most meg. Ha meglesz, jelölöm majd a forrást.
Szóval, ebből a kötetből kiválasztottam egy egyszerűnek látszó ételt. Előkészítettem az alapanyagokat, és kikentem vajjal a jénai edényt. De olyan kevésnek tűnt az a vaj, hát kikentem 3x vastagabban. Miután elrendeztem benne a nyersanyagokat, szemre még mindig kevésnek tűnt a receptben feltüntetett vajmennyiség. A biztonság kedvéért még az étel tetejére is tettem nagy darabokban vajat, nehogy száraz legyen... És megsütöttem.
Nagyon büszkén tettem az asztalra. "Karibi csirke" - mondtam. Ettük ... volna ... De ehetetlenül zsíros lett. Teljesen ellepte a vaj. A rutin hiánya, ugye... 
A családfő felnézett, és azt mondta: "Te, Gaby, ez a szamba tyúkot többé ne csináld!" :)) Karibi-karnevál-szamba... :) Csirke-tyúk...
Ez a történet jutott eszembe a könyvpakolás közben. El is döntöttem rögtön, megsütöm újra, ezúttal ehetően. :) Nagyon finom lett!!

Karibi csirke, avagy "szamba tyúk"

Hozzávalók:
1 kg csirkemell filé
20 dkg zöldborsó
20 dkg morzsolt kukorica
20 dkg sárgarépa (apróra vágva)
10 dkg mazsola
10 dkg fehér répa (apróra vágva)
bors
pirospaprika
oregánó
5 dkg vaj

A sütőt előmelegítem 180 fokra, egy 25x35 cm-es tepsit kikenek a vajjal.
A megmosott csirkemellet kockákra vágom, a fűszereket beledörzsölöm. A tepsiben egyenletesen elrendezem a csirkét, rászórom a zöldséget, és összeforgatom a hússal. 
25 perc alatt készre sütöm, lefedni nem kell sütés közben. Tálaláskor szeletekre vágom.
Önmagában, köret nélkül asztalra adható.

Ez hát a híres szamba tyúk, lánykori nevén a karibi csirke. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése