2014. április 24., csütörtök

Zserbó

Ünnepeken elmaradhatatlan sütemény nálunk a zserbó. Húsvétkor is sütöttem. Gyerekkorom óta rajongok érte, a vajas tészta - lekváros-diós töltelék - csokoládébevonat trióját semmi más nem tudja überelni. Ja, hogy a legtöbb süteményről ezt mondom? Igaz. Rajongok az édességekért. :))
Sokáig kerestem a tökéletes zserbó receptjét. Néhány éve rátaláltam, azóta ez van műsoron. Annyi változtatással, hogy a cukor mennyiségét lejjebb vettem az eredetihez képest. A töltelékbe egyáltalán nem teszek, és a bevonat készítésénél sem maszatolok kakaóporral. Étcsokoládé kell abba, jófajta, magas kakaótartalmú. :)
Lássuk hát! :)

Zserbó

Hozzávalók a tésztához:
35 dkg liszt
1 tojás
5 dkg cukor
20 dkg vaj
1 dl tej
1 dkg élesztő
csipetnyi sütőpor

A töltelékhez:
20 dkg sárgabarack lekvár
15 dkg darált dió

A bevonathoz:
10 dkg étcsokoládé (70%-os kakaótartalmú)
1 evőkanál olaj

A tejet meglangyosítom, hozzáadok egy teáskanálnyi cukrot, és felfuttatom benne az élesztőt. Elmorzsolom a vajat a liszttel, hozzáöntöm a megkelt élesztőt, és a többi hozzávalót, s tésztát gyúrok belőlük. Alaposan összedolgozom az anyagokat. A tésztát 3 egyenlő részre osztom, és mindegyiket kinyújtom 25x35 cm méretűre.
Egy 25x35 cm-es tepsibe teszem az egyik lapot. Megigazítom, lenyomkodom. Megkenem a lekvár felével, és megszórom a darált dió felével. Erre jön a másik tésztalap, majd a lekvár és a dió másik fele. Befedem a harmadik tésztalappal, és félreteszem, szobahőmérsékleten egy órán át kelesztem.
Előmelegítem a sütőt 180 fokra. A tészta tetejét villával megszurkálom, és az előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütöm.
Amikor teljesen kihűl a tészta, összeolvasztom a csokoládét az olajjal, és ezzel a mázzal vonom be a zserbó tetejét.
A máz dermedése után szeletelem.

A receptet néhány éve a Mindmegette oldalon találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése