2013. december 11., szerda

Savanyú burgonyafőzelék

Amióta írom ezt a blogot, nyitottabb lettem az ízekre, alapanyagokra, gyakrabban lépek ki a komfortzónámból, s készítek/kóstolok nemszeretem ételeket.
Gyerekkoromban hiába kínáltak krumplifőzelékkel (burgonyafőzelékkel), nem voltam hajlandó megenni. Ám most ez az ínyesmesteri recept elnyerte a tetszésemet. Határozottan jó ízű a savanyú burgonyafőzelék.

Savanyú burgonyafőzelék

A recept szó szerint így hangzik:

"2 kilogramm burgonyát meghámozunk, kockára vágjuk, és sós vízben megfőzzük. Ha megpuhult, berántjuk petrezselymes és vöröshagymás rántással, és belekeverünk egy kis kakukkfüvet, babérlevelet, egy csipetnyi borsot; újra felfőzzük, 1 evőkanál borecettel ízesíthetjük, és tálaláskor 2 deci tejfölt teszünk bele."

forrás: 
Magyar Elek: Az Ínyesmester szakácskönyve

1 megjegyzés:

  1. Nálunk hétfőn volt ez az ebéd fasírttal, én nagyon szeretem, az enyémnél csak annyi az eltérés, hogy már eleve a babérral és az apró kockákra aprított hagymával főzöm puhára, majd berántom, a rántásba egy gondolatnyi pirospaprikát teszek, de tényleg csak egy késhegynyit, hogy egy pici színe legyen, majd bőven tejfölözöm és a legvégén megy a pici ecet ami pikánssá teszi. Napokig tudom enni, akár hidegen is.

    VálaszTörlés