2013. december 13., péntek

Krumplis pogácsa - Blogkóstoló 13.

Utolsó perces alkotás a Blogkóstolóra , 2  óra múlva Janka zárja a kapukat. Amikor neveztem a játékba, úgy gondoltam, ó, egy hónap alatt bőven lesz időm válogatni a blogpáromnál Évánál, és utolsó héten majd alkotok. Néztem is nála több finom süteményt.
Azonban azt az egyet kihagytam a számításból, hogy ezen a héten van a születésnapom és a névnapom, ilyenkor nem szoktam főzni, étterembe megyünk, vagy más főz rám. Plusz Budai Móni két gyönyörű tortát sütött nekem 4 nap különbséggel, ezek mellé egyéb sütemény már nem fér be, ráadásul a második tortából még van. 
A játékból azonban nem akartam kimaradni, ezért Éva krumplis pogácsáját megsütöttem az imént. Nagyon finom lett! :) Bár ha vastagabbra nyújtottam volna a tésztát, és nem sötétedés után próbálok fotózni, jobban mutatna a képen a pogácsa. Mindenesetre az íze verhetetlen, köszönöm a receptet, Éva! :)

Krumplis pogácsa

Hozzávalók:
60 dkg liszt
30 dkg vaj
1 tojás 
1 teáskanál cukor
3 dkg élesztő
1 csipet só
2-3 krumpli
1 kis doboz tejföl

A kenéshez: 1 tojás

A krumplit megfőzöm, meghámozom, krumplinyomón áttöröm, kihűtöm. Az élesztőt fél deci langyos vízben felfuttatom a cukorral.
A lisztet szitálok egy tálba, elmorzsolom a vajjal, belegyúrom az áttört krumplit. Hozzáadom a tojást, sót, tejfölt, összegyúrom a tésztát, és letakarva duplájára kelesztem.
Lisztezett gyúrótáblán kinyújtom, egy tetszőleges átmérőjű pohárral kiszaggatom belőle a pogácsákat. A tetejüket elkenem egy felvert tojással, és előmelegített, 200 fokos sütőben nagyjából 30 perc alatt megsütöm. 

2 megjegyzés:

  1. Szép Karácsonyt, kellemes pihenést kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, most jutottam géphez, ezért most köszönöm meg a jókívánságot. :)
      Remélem, nektek is kellemesen telnek az ünnepek.

      Törlés