2013. december 2., hétfő

Fahéjas-tejbegrízes kuglóf

Kelt tésztából sütöttem kuglófot hétvégére. Egy bögre kakaóval remek reggeli, de illik a délutáni kávé mellé, és vendégeknek is bátran tálalhatjuk. A lényeget még nem is említettem: fahéjas tejbegrízzel töltöttem meg a kuglófot! :) 

Frissen sült kuglóf

Felülnézetből jól látszik a fonás

Íme, formából kifordítva ilyen

Egy szelet fahéjas-tejbegrízes kuglóf

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztő
2,5-3 dl tej
8 dkg cukor
1 teáskanál vaníliakivonat
1 tojássárgája
1 dl tejszín
5 dkg vaj
reszelt citromhéj
csipet só

A töltelékhez:
5 dl tej
8 dkg búzadara
8 dkg cukor
1,5 teáskanál fahéj
1 csipet só

Fél deci langyos tejben hagyom felfutni az elmorzsolt élesztőt. Egy nagy tálba teszem a kuglóftészta összes alapanyagát, a maradék tejet, s végül a felfutott élesztőt. Kézi robotgéppel alaposan kidolgozom a tésztát, akkor jó, amikor "szuszog", foszlik, levegős hangot ad. Meleg helyen egy órán át kelesztem.
Ezalatt elkészítem a tölteléket. A tejből, sóból, búzadarából sűrű tejbegrízt főzök. Még melegen elkeverem benne a fahéjas cukrot, s hagyom kihűlni.
A megkelt tésztát lisztezett gyúrótáblán alaposan átgyúrom, és két cipóra osztom. Az egyik cipót 40x40 centis lappá nyújtom, három csíkra vágom. A tejbegríz felét 3 adagban a 3 tésztacsíkra kenem egyenletesen. A tésztacsíkokat összesodrom - nem baj, ha kifolyik a töltelék itt-ott -, és a sodort kis rudakat befonom, mint a kalácsot. A másik tésztacipóval ugyanígy járok el: nyújtom, harmadolom, töltöm, csavarom, fonom.
Kivajazott kuglófformába teszem az egyik fonatot, majd vele szembe a másikat. Konyharuhával letakarva meleg helyen kelesztem fél órán át.
A formából pár centire kiemelkedik fél óra elteltével, ám ez teljesen rendben van.
Előmelegített, 180 fokos sütőben 50-55 perc alatt megsütöm. A formában hagyom kihűlni, s amikor már teljesen hideg, szeletelem. 
A receptet Anitától hoztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése