2013. augusztus 22., csütörtök

Országtorta kóstolás

Minden évben megosztó az ország tortája, sokféle véleményt hallok. Az összes eddigit kóstoltam, s tradíció, hogy ugyanott: Kisgergely Cukrászda, Miskolc. A belvárosi üzlet. Ma délelőtt is náluk jártam, a cukormentes országtortával sajnos nem találkoztam, ám a milotai mézes diótortát megkóstoltam. 
Már a látványa is szimpatikus volt, nézzétek:

Milotai mézes diótorta

Az állaga majdnem ötpontos. A tészta tészta, a krém krém, szóval eddig rendben van, a tetején viszont a roppanósnak mondott diós lap, azaz a dísz nem roppan, hanem ragad. Nem kicsit, hanem nagyon. 
Az íze viszont mennyei! Méz, dió, karamell - érezni mindet, mégsem tömény. Jók az arányok, se nem édes, se nem morzsás. Krémesen selymes.
405 Ft-ba kerül egy szelet, és megéri az árát. 
A többi országtortához képest az én rangsoromban középtájon kap helyet, ám rossznak semmiképp nem nevezném.
A diabetikus országtortát árgus szemmel figyelem, és amint felbukkan, róla is beszámolok. :)

2 megjegyzés:

  1. Most lehet hülyén hangzik, de eddig egyik országtortát sem kóstoltam... pedig megtenném, de nem jutok olyan helyre, aztán elfelejtem. Most is gyönyörködöm! :)

    VálaszTörlés
  2. Ma én is kóstoltam Miskolcon a Falánk Fanny-ban, nem volt a tetején a ropogós - hiányoltam -de egész jó.Talán a belsejében is kellett volna lenni egy ropogós rétegnek.De ez van.
    Marika

    VálaszTörlés