2013. április 27., szombat

Pataki tálban sült kacsa

Az egyben lévő, testnek látszó húst (egész csirke, kacsa, szárnyak, combok, szilveszterre kismalac) gyerekkorom óta nem szeretem. Se nézni, se enni. A csirkemellfilé, sertéskaraj, tarja, oldalas rendben van, ezeket gyakran készítem el különböző módon. 
Az "alakos hús" fóbiám ellenére ma mégis kacsát sütöttem, egészben - családi kérésre. Találtam hozzá egy remek receptet, omlós, ízletes lett a hús. Egy kis kacsamellet megkóstoltam jómagam is. :))

Pataki tálban sült kacsa

Hozzávalók:
1 nagyobb kacsa
bors 
fokhagyma
2 alma
1 narancs
1 kg krumpli
1 evőkanál olaj
majoránna

A pataki tálat egy órára hideg vízbe áztatom. 
A kacsát megmosom, a bőrét a mellén és a combján éles késsel kockásra bevagdosom. Kívül-belül alaposan besózom a húst, zúzott fokhagymával jól bedörzsölöm, a hasüregébe egy narancsot (egészben, hámozás nélkül) és két almát teszek. 
A krumplit meghámozom, kockákra vágom, sózom, megszórom majoránnával, és egy evőkanál olajjal összeforgatom, hogy a fűszer ráragadjon. 
A pataki tálba halmozom a krumplit, ráteszem a kacsát, lefedem a tál tetejével, és hideg sütőbe helyezem.
180 fokon másfél órát sütöm, utána leveszem a tál fedelét, és a kacsabőr pirosodásáig tovább sütöm. Közben 3x-4x meglocsolom a saját zsírjával.
Párolt vörös káposzta illik mellé tálaláskor.
A recept innen származik.

20 megjegyzés:

  1. Úristen, ez mennyire guszta: Egyetlen baja, hogy nem marad nekem és hogy este botlottam bele. Most aztán csorgathatom a nyálam... :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lett. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom! A kacsa alatt lévő krumplit a végén kerámiaserpenyőben kevés kacsazsíron még lepirítottam :-)

    VálaszTörlés
  4. Kiprobálom ma:)köszönöm szépen a receptet:)))

    VálaszTörlés
  5. Kipróbálom ma:)köszönöm szépen a receptet :))

    VálaszTörlés
  6. Kacsa hájas is lehet mellé sütni a római tálban szerinted? :) mi nagyon szeretjük :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, persze. Még finomabb lesz a római tálban sütve, mint másként.

      Törlés
    2. A képen nem kockásra van bevagdosva és a combján nem látok bevágást.

      Törlés
    3. Akkor nézd meg jobban! Látszik a bevágás a combon, és kocka is van. Nem végig, de ott van!
      Te nem receptért jöttél ide, hanem kötekedni. Tedd máshol legközelebb! Köszönöm.

      Törlés
  7. Semmi más fűszert nem használsz a kacsára.?

    VálaszTörlés
  8. Most csinálom! Köszi a receptet

    VálaszTörlés
  9. A kacsát mellel felfelé vagy lefelé raktad a tálba?

    VálaszTörlés
  10. Ma én is ezt készítem el remélem sikerülni fog majd megírom.

    VálaszTörlés
  11. Most sütőm!!
    Igaz narancsot nem raktam bele,mert nincs itthon!
    Majd jelentkezem,ha már megettük!😃

    VálaszTörlés
  12. Köszi a receptet!
    Már a sütőben van.
    Remélem nem rontom el😀

    VálaszTörlés