2013. április 22., hétfő

Maláj palacsinta

Egy hónappal ezelőtt a bloggertalálkozón kaptam pandanlevelet Műkedvelő Hedonistától , szabad felhasználásra. Itthon ollóval miszlikre vágtam a leveleket, és vodkában áztattam egy hónapig.
A pandan másik neve csavarpálma, édeskés ízű, keleti növény. Kinézetre olyan, mint a sás - mondta a családom. :)) Hedonista coco cottája után valami extrán törtem a fejem. Felmerült bennem egy emlék, maláj palacsintáról olvastam régebben, abba mintha kellene pandan. Kell is, csakhogy pontos receptet nem találtam. Mármint olyat nem, amit hitelesnek tartok - szerepel ezen a néven több helyen leírás, ám cseppet sem egzotikusak. Végül arra jutottam, összeházasítom Ázsiát és Afrikát. Az én maláj palacsintám a Wikipédiában leírt ázsiai hozzávalókból készült, ám a tésztához a pontos mennyiségeket a Dél-Afrika ízei című szakácskönyvem egyik hasonló palacsintájából vettem, a tölteléknél pedig főzés közben kísérleteztem ki, miből mennyi kell. Íme, a végeredmény:

Maláj palacsinta


Hozzávalók 12 db-hoz:
Tészta:
4 tojás
fél teáskanál só
1 evőkanál cukor
300 g liszt
2 teáskanál sütőpor
110 ml pandankivonat
165 ml kókusztej
100 ml buborékos ásványvíz
apróra vágott, vodkában áztatott pandanlevél

Töltelék:
235 ml kókusztej
apróra vágott, vodkában áztatott pandanlevél
10 dkg kókuszreszelék
1 evőkanál cukor
étkezési keményítő

A tészta hozzávalóiból sűrű, csomómentes palacsintatésztát kevertem, és a szokásosnál picit vastagabb palacsintákat sütöttem belőle.
A töltelék alapanyagait kis lángon krémesre főztem, és étkezési keményítővel besűrítettem, hogy ne legyen folyós.

A palacsinta színe azért nem zöld, mert nem trükköztem ételfestékkel. Ha vásároltam volna valahol a pandankivonatot, zöldebb lett volna a végeredmény. Esetleg több levélre lett volna szükség a vodkába. 
Az íze ettől függetlenül hibátlan. :))

1 megjegyzés: