2013. április 7., vasárnap

Leveles tésztában sült fűszeres csirkefalatok

Mutatós, könnyű és ízletes vasárnapi ebéd a fűszeres csirkefalatokkal töltött tésztarúd. Nevezhetném akár csirkés rétesnek is, de adjuk meg a módját, a nevében jelöljük pontosan az összetevőit. :) 
Amilyen hamar elkészül, éppoly gyorsan el is fogy. Lássuk hát a képeket és a receptet.



Hozzávalók 1 rúdhoz:
500g leveles tészta
50 dkg csirkemellfilé
10 dkg bacon
5 dkg vaj
1 fej vöröshagyma
2 teáskanál fehérborecetben áztatott mustármag
1 teáskanál pirospaprika
1 teáskanál majoránna
őrölt fekete bors ízlés szerint

a kenéshez 1 tojás sárgája
a tetejére köménymag

A leveles tésztát téglalap alakúra kinyújtom, a sütőt előmelegítem 200 fokra.
Egy serpenyőben megolvasztom az olajat, a megtisztított, felaprított vöröshagymát rádobom, aztán a megmosott és apróra vágott csirkemellet és a felkockázott bacont is hozzákeverem. Puhára párolom a húst, és amikor készen van, a fehérborecetben áztatott mustármaggal (a Dijoni mustárok mellett árulják a négybetűs üzletláncok), a borssal, a majoránnával és a pirospaprikával fűszerezem. Összeforgatom, és 1-2 perc múlva leveszem a tűzről, kihűtöm.
A fűszeres csirkefalatokat a leveles tésztára halmozom, egyenletesen eloszlatom, aztán a tésztát feltekerem (mint a rétest vagy a bejglit). A tetejét megkenem tojássárgájával, megszórom köménymaggal, és sütőpapíros tepsibe teszem.
200 fokos, előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöm. 
Amikor teljesen kihűlt, ujjnyi vastag szeletekre vágva tálalom, bármilyen párolt zöldség illik mellé köretként, én 1-1 kanál sűrű spenótfőzelékkel szervíroztam.
A recept hozzávalói között nem szerepel a só, és nem azért, mert feledékeny vagyok, hanem mert a baconben lévő só épp elég ebbe az ételbe az én ízlésem szerint. .))

5 megjegyzés:

  1. Most láttam a "magyar konyhában" kitéve... hát, mit mondjak? Nagyon guszta!! :P Lájkoltam is ezerrel. ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi, én még nem láttam, hogy ott is megosztotta a szerkesztő. :) Köszi, hogy szóltál, megyek, meglesem. :)

      Törlés
  2. Basszuskulcs, itt kornyadozok a monitor előtt! Baromi finom lehet, abszolút kedvencem lesz szerintem!

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon ötletes,mutatós Gaby, és gyorsan el készül.

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok, én éppen ennek fogok most neki állni, de én ebédre készítem el, nagyon guszta és biztos nagyon finom is! Köszi a receptet :)

    VálaszTörlés