2013. április 14., vasárnap

Kukoricalepény reggelire

Régóta tervezem, hogy kukoricás lepényt sütök egy ráérős vasárnap reggelen. Ez a pillanat ma elérkezett, és rögtön dupla adagot készítettem. A finom vega falatok néhány pillanat alatt elkészülnek, és ugyanolyan gyorsan el is fogynak. :) A receptet Csabánál, a Gyömbér blog szerzőjénél olvastam, ő pedig Lorraine Pascale szakácskönyvében. 

Kukoricalepény


Hozzávalók 20 db-hoz:
100 g liszt
1 teáskanál sütőpor
100 ml zsíros tej
2 tojás
850 g kukorica

Az első négy alapanyagból csomómentes masszát keverek, aztán beleforgatom a kukoricát. Forró olajba evőkanál segítségével kupacokat halmozok a masszából, a kanál domború felével lenyomkodom a kupacokat, hogy csinos, lapos lepényekké süljenek. 3-4 percig sütöm 1-1 oldalukat, majd papírtörlőre szedem őket.
A legegyszerűbb mártogatóst készítettem hozzá: sós-petrezselymes tejfölt. Aki szereti az extrákat, nézze meg Gyömbérnél az eredeti receptet. Én csak a lepény kottáját vettem át tőle. :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése