2013. február 7., csütörtök

Zöldséges-tejszínes pizza

A legjobb recepteket az élet írja. :)) Húsos pizzát akartam sütni, de nem paradicsomos szósszal, hanem tejszínnel. Hazafelé vásároltam tejszínt, sajtot, gondoltam, este kiveszek a fagyasztóból csirkemellet, és másnap jöhet a pizzasütést. Ez így is történt volna, ha nem felejtem el kivenni a húst. :) Már a pizzatésztát dagasztottam, amikor eszembe jutott, hogy a csirkemell bizony a helyén maradt. A tészta félig készen, mit tegyek? Hm. A zöldség hamarabb kiolvad, legyen zöldséges-tejszínes a feltét. Így született meg ez a pizza. 

Zöldséges-tejszínes pizza

Egy szelet a remekműből

Olyan finom, amilyennek látszik

Hozzávalók:
- a tésztához:
50 dkg liszt
fél csomag friss élesztő
1 dl tej
1 csipet só
4 evőkanál olaj
1 kiskanál cukor
1 evőkanál oregánó

- a feltéthez:
50 dkg zöldség (brokkoli, karfiol, sárgarépa vegyesen)
2 dl tejszín
1 dl tejföl
1 evőkanál liszt
2 gerezd fokhagyma
1 fej vöröshagyma
2 evőkanál olaj
bors
majoránna
bazsalikom

a tetejére reszelt sajt

Az élesztőt felfuttatom a tejjel és a cukorral. A lisztet egy tálba szitálom, hozzáadom a sót, a kakukkfüvet, az élesztőt, az olajat, és annyi langyos vizet, hogy közepes keménységű tésztát kapjak. Alaposan összedolgozom a hozzávalókat, majd letakarva egy órán át kelesztem a tésztát.
A feltét a következőképpen készül. Az olajon üvegesre pirítom a felkarikázott vöröshagymát és a szeletelt fokhagymát. Rádobom a zöldségeket, kevés vízzel felöntöm, és puhára párolom őket. Amikor készen van, sózom, borsozom, megszórom majoránnával és bazsalikommal, felöntöm a tejszínnel, hozzáöntöm a tejfölt, és egy evőkanál lisztet szórok rá. Fakanállal óvatosan összeforgatom, és 1-2 perc után, amikor besűrűsödött, elzárom alatta a gázt.
A pizzatésztát gáztepsi méretűre nyújtom, és kiolajozott tepsibe teszem. Előmelegített sütőben 5-6 percig sütöm 180 fokon, ekkor kiveszem, és rákanalazom a tölteléket, megszórom reszelt sajttal, és nagyjából 20 perc alatt készre sütöm.
Az előzetes sütés azért szükséges, mert ha a tetejére vékony kérget sütünk, s eztán kerül rá a töltelék, akkor nem szívja be a tejszínt a tészta. 
Nagyon finom lett, húsos változatban is el kell készítenem, feltéve, ha nem felejtem el kiolvasztani hozzá a húst. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése