2013. február 10., vasárnap

Diós-mákos bejglitorta

Kedves olvasóim, nem tévedtetek el, valóban nálam jártok, és valóban diós-mákos bejglit sütöttem. Továbbra sem szeretem a klasszikus bejglit, ezt a mostani bejglitortát "rendelésre" sütöttem. Családon belül kérték tőlem egy előnévnapi ebéd desszertjének. Miért bejglitorta, és nem rúd? Sorolom az előnyöket: nem kell tekerni, sütés közben nincs izgalom, hogy kireped-e, mert ez nem fog, és sokkal dekoratívabb, mint a klasszikus rúd. :)

Diós-mákos bejglitorta egyben

Egy szelet a bejglitortából


Hozzávalók a tésztához:
1,5 dl tejföl
20g élesztő
1 tojás
50 dkg liszt
25 dkg margarin
5 dkg porcukor
1 csipet só

Meglangyosítom a tejfölt, beleszórom a porcukrot, belemorzsolom az élesztőt, és felfuttatom. A lisztet elmorzsolom a margarinnal, hozzáadom a tojást és a sót, majd az élesztős tejfölt. Összegyúrom a tésztát, és letakarva egy éjszakára hűtőbe teszem. 

Másnap előmelegítem a sütőt 180 fokra, amíg melegszik, elkészítem a töltelékeket, és összeállítom a bejglitortát.

Hozzávalók a máktöltelékhez:
20 dkg mák
10 dkg cukor
1 citrom reszelt héja
1 narancs reszelt héja
1 dl víz

Hozzávalók a diótöltelékhez:
20 dkg darált dió
10 dkg cukor
2 evőkanál rum
5 dkg borba áztatott mazsola
1 dl víz

Az összetevőkből megfőzöm a töltelékeket, majd félreteszem őket hűlni. A hűtőből kivett bejglitésztát három részre osztom úgy, hogy az egyik adag picit nagyobb legyen a másik kettőnél.
Egy piteformát kivajazok, és a nagyobbik tésztaadagot kinyújtom piteforma méretűre, és belesimítom a formába a tésztát úgy, hogy a forma oldalára is jusson belőle. Rákanalazom a máktölteléket, majd kinyújtom a második tésztaadagot, és a mákra terítem. Erre jön a diótöltelék, majd a harmadik adag kinyújtott tészta.
Villával megszurkálom a tetejét, és tojással lekenem. Fél óráig állni hagyom, majd 180 fokos sütőben 40 perc alatt készre sütöm. Ha nagyon sül a teteje, érdemes félidőben letakarni alufóliával, hogy ne égjen meg.
A receptet Stahl Judit magazinjában olvastam pár éve, ott tetszett meg. Viszont most nem volt türelmem végiglapozni a sok-sok Stahl Magazint a receptért (Stahl weboldalán meg nincs fenn a kotta), így megnéztem Aliznál. És igen, Aliznál megvan a recept, abból dolgoztam. :)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes. A mákba mindig teszek kókusz reszeléket és mazsolát is. A kókusz nagyon jó a mákba.

    VálaszTörlés
  2. Hmmmm...nagyon jól néz ki! :)

    VálaszTörlés