2012. december 14., péntek

Sajtos rúd

A mai nap ritka, mint a fehér holló: sósat sütöttem. Javíthatatlan édességrajongó vagyok, sem a pogácsát, sem az egyéb sós rágcsálnivalókat nem szeretem. Ennek ellenére ma reggel úgy ébredtem, hogy a leveles tésztából feltétlenül sajtos rudat kell készítenem. Íme. 

Sajtos rúd

Hozzávalók:
2 csomag hűtött leveles tészta (500g)
1 tojás a kenéshez
15 dkg reszelt sajt a szóráshoz

A leveles tésztát kicsomagolom, letekerem a sütőpapírról, és nyújtás nélkül munkalapra (gyúródeszka, konyhapult) helyezem. Megkenem egy felvert tojással, megszórom reszelt sajttal, és tetszőleges formákra vágom: csíkokra vagy háromszögekre. (Jelen esetben csíkok lettek, s ebből rudak.)
Előmelegített sütőben 180 fokon 15 perc alatt megsütöm, egyik tepsivel a másik után. Nekem négy adag lett ennyi tésztából. Akkor van készen, ha a sajt megpirult a tetején.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése