2012. szeptember 8., szombat

Kókuszdió sütemény

Sütés nélküli desszertet választottam mára. A közismert kókuszgolyó luxus változatáról van szó. A közepébe tett töltelék emeli a kedvencek sorába: ünnepen éppúgy megállja a helyét, mint hétköznapokon. 

Kókuszdió sütemény


Hozzávalók:

A "tésztához":
20 dkg háztartási keksz
20 dkg kókuszreszelék
4 db őszibarack
10 dkg porcukor
3 evőkanál cukrozatlan kakaópor

A belsejéhez:
15 dkg fehér csokoládé
5 dkg vaj
10 dkg kókuszreszelék

a hempergetéshez kókuszreszelék

Akárcsak a klasszikus kókuszgolyónál, jelen esetben is úgy kezdődik az alkotási folyamat, hogy kekszet kell(ene) darálni. Aki rendszeresen olvas engem, tudja, hogy utálok darálni. A háztartási keksz kis adagokban, folpackba csomagolva egy vágódeszkára kerül, és húsklopfolóval összetöröm. :)) Tálba szórom, hozzáadom a porcukrot, a kakaóport és a kókuszreszeléket. Nedves összetevő nélkül ebből sose lesz massza, így hát a 4 lédús őszibarackot meghámozom, kimagozom, botmixerrel pépesítem - baracklé lesz belőle, ha jól dolgoztunk. :))) A sűrű őszibaracklevet a kekszes keverékhez öntöm, és alaposan eldolgozva az anyagokat masszává gyúrom. 25 db golyót formázok belőle, és hűtőbe teszem 30 percre.
A fehér csokit gőz fölött összeolvasztom a vajjal - lassan és óvatosan, különben csomós lesz a csoki!!! A kávédarálóval megőrölt kókuszreszeléket elkeverem a vajas csokiban. A krémet hűtőbe teszem fél órára, majd 25 db kis golyót formázok belőle.
A kekszes golyókat kilapítom, a közepükbe teszek 1-1 fehércsokis golyót, majd összetapasztom, és újra gömbölyűre görgetem úgy, hogy a kakaós massza befedje a fehéret. Kókuszreszelékben meghempergetem őket, és irány a hűtő.
Tálalás előtt éles késsel kettévágom a golyókat, így lesz 50 db fél kókuszdió süteményem. :)
Eredeti recept itt: itt.


5 megjegyzés:

  1. Nagyon finom, bár nem vagyok annyira oda a kókuszos sütikért, de ez nagyon jó:-))
    Én mindig tartok itthon darált kekszet, mert a fiam kedvence a keksz szalámi:-))

    VálaszTörlés
  2. Gesztenye, tudod, hogy a kókusz nálam a toplista élén áll, holtversenyben a csokoládéval.:))
    Ritkán használok kekszet, amikor mégis, akkor így "darálom", mint ma. A diót szintén. :))

    VálaszTörlés
  3. Ó, ez fincsi lehet, el is mentettem. (már csak meg kell várnom az őszibarack szezont:))

    VálaszTörlés
  4. Már készítettem én is ehhez hasonlót.A közepébe egy szem mogyoró is került,és diós krémmel készült.

    VálaszTörlés