2012. augusztus 26., vasárnap

Mustáros-fűszeres grillezett tarja

Családi grillpartit rendeztünk délután, ez igényelt némi előkészületet. A húst néhány órára be kellett pácolni, szükség volt köretre, desszertre... :)) Szerencsére Liliom segített a munkálatokban - krumplihámozás, habverés, mosogatás - , így gyorsabban haladtam. A húshoz mindenképp csípős pácot terveztem, lássuk hát a receptet! :))

Sertéstarja a pácban

Sülnek a hússzeletek

Elkészült az első adag

Mustáros-fűszeres grillezett tarja krumplipürével és uborkával


Hozzávalók a páchoz:
3 dl olaj
250 g mustár
fél tubus fokhagymakrém
1/3 tubus csípős Piros Arany
őrölt fekete bors
bazsalikom
majoránna
kakukkfű
2 közepes fej hagyma

1,5 kg sertéstarja, ujjnyi vastag szeletekre vágva

Egy nagy tálba öntöm az olajat, hozzáadom a mustárt, a fokhagymakrémet és a Piros Aranyat, a fűszerekből pedig ízlés szerint (én mindenből egy evőkanállal tettem a pácba, hogy karakteres, csípős íze legyen utána a húsnak). A hagymákat meghámozom, felkockázom, botmixerrel pürésítem, és a páchoz adom, az egészet kézi habverővel (viszonylag) sima, sűrű masszává kevergetem. Sót nem teszek bele, mert a fokhagymakrém és a Piros Arany sótartalma magas.
A megmosott hússzeleteket egyenként megforgatom a mustáros-fűszeres pácban, ami a sűrűsége miatt ráragad a húsra, nem folyik le. A bepácolt hússzeleteket egy mély üvegtálba, egymásra rakom, ha marad a végén a pácból, rákenem a legfelső hússzeletre, fóliával letakarom a tálat, és legalább 4 órára hűtőbe teszem.
Faszenes grillsütőn alaposan átsütjük a hússzeletek mindkét oldalát, majd krumplipürével, savanyúsággal, vagy salátával, mártogatós szósszal, fehér kenyérrel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése