2012. július 17., kedd

Kakaós piskótatekercs meggydzsemes vaníliapuding-krémmel


Belejöttem a piskótasütésbe, mint kiskutya az ugatásba, még egy piskótatekercset sütöttem ma. Azért mondom, hogy még egyet, mert ez volt az első mai alkotásom: csokoládékrémes piskótatekercs sárgabarack darabokkal. A másodikat kakaós tésztával, pudingos krémmel készítettem, ebbe megint belevarázsoltam a csodalekváromat, az üveg alján még akadt egy kis citromos-banános meggydzsem.


Kakaós piskótatekercs meggydzsemes vaníliapuding-krémmel




Hozzávalók a tésztához:
3 tojás
2 evőkanál liszt
2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
3 evőkanál cukor
2 mokkáskanál sütőpor

A tojások sárgáit habosra keverem a cukorral, a tojásfehérjéket kemény habbá verem, és óvatosan összeforgatom a kettőt. A sütőporral és a kakaóporral elkevert lisztet beleszitálom a tojásos habba, és gyors mozdulatokkal belekeverem. Sütőpapírral bélelt 25x35 cm-s tepsiben egyenletesen eloszlatom a masszát, és 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt készre sütöm. Sütőpapírral együtt emelem ki a tepsiből, nedves konyharuhára borítom, és feltekerem. Amíg kihűl, elkészítem a krémet.

Hozzávalók a krémhez:
3,5 dl tej
1 cs. vaníliapuding
3 evőkanál porcukor
2 evőkanál citromos-banános meggydzsem

A tejből, pudingporból és a porcukorból sűrű krémet főzök. Langyosra hűtöm, belekeverem a 2 evőkanál dzsemet, hogy márványos legyen a krém színe.

A piskótát megkenem a krémmel - 4 evőkanálnyit meghagyok belőle -, és feltekerem. A tekercset bevonom a maradék krémmel, megszórom kókuszreszelékkel. Pár órára hűtőbe teszem, hogy összeérjenek az ízek. Tálaláskor ujjnyi vastag szeletekre vágom.



4 megjegyzés:

  1. Ez biztos nagyon finom volt! Ez a meggyel megbolondított pudingkrém nagyon csábító.

    VálaszTörlés
  2. Guszta lett nagyon! Csak egy szeletkét kérnék:))

    VálaszTörlés
  3. Valamelyik nap mire végigolvastam a nevét a fb-on, csorgott a nyálam... Annyira megkívántam! :P

    VálaszTörlés
  4. Köszi mindenkinek! :) Szeretek kísérletezni, szokatlan ízeket párosítani, így került a pikáns meggydzsem a pudingkrémbe.

    VálaszTörlés