2012. július 7., szombat

Citromos-banános meggydzsem

Befőzünk csoport (Facebook) tagjai egy éven át havonta egy befőzést teljesítenek, és közzéteszik a csoportban. Májusban sült eperdzsemmel teljesítettem a penzumot, júniusban egy különleges citromos-banános meggydzsemmel, melynek receptjét most osztom meg veletek.

Citromos-banános meggydzsem


Hozzávalók: 
1,5 kiló meggy
50 dkg banán
60 dkg cukor
1 tasak Dr. Oetker 1:1 dzsemfix
3 db citromkarika (1 centi vastagok)

A meggyet megmossuk, kimagozzuk, hozzátesszük a karikára vágott banánt, a kis darabokra aprított citromkarikákat, a cukrot, és jól összekeverjük. 10 percig állni hagyjuk. Ezután feltesszük főni 15-20 percre, folyamatos keverés mellett. A tűzről levéve belekeverjük a dzsemfixet, forrón üvegekbe töltjük, és szobahőmérsékleten hagyjuk kihűlni.
Aki a krémesebb dzsemet szereti, összeturmixolhatja a meggy egy részét, én direkt gyümölcsdarabosat akartam, ezért hagytam egyben a gyümölcsöt.

2 megjegyzés:

  1. Isteni bizonyítottan mondom:)! Én is készítettem hasonlót:)

    VálaszTörlés
  2. Ez a lekvár nem érte meg a telet, béke poraira. :) A nagy kóstolgatásban elfogyott az összes. :))))

    VálaszTörlés